Concert “Nit dels Clàssics”

25 febrer 2023

Nit dels Clàssics

W.A. Mozart, Petita Serenata Nocturna /  Vivaldi, Les 4 Estacions

Un any més la Fundació Teatre Fortuny i l’Orquestra Camerata XXI Ciutat de Reus ofereixen un concert per reprendre l’activitat musical a la ciutat passades les festes nadalenques.

Després d’haver homenatjat la música de pel·lícules i de musicals en els darrers anys, en aquesta ocasió es dedica el concert a obres i autors cèlebres que 300 anys després segueixen sent himnes intemporals.  Així neix la proposta ‘Nit dels Clàssics’.

Obrirà el programa la Petita Serenata Nocturna de Mozart, de caràcter lleuger i a la vegada efectiva, immediatament reconeixible després de les tres primeres notes. Música pensada per una vetllada qualsevol i que s’ha convertit en una de les obres més reproduïdes de la història.

A continuació, ‘Les Quatre Estacions’ d’Antonio Vivaldi, una descripció musical d’allò més inspirada i màgica de diferents poemes que dibuixen escenes de les diferents èpoques de l’any. Des del despertar dels ocells a la primavera, a l’escalfor d’una llar de foc a l’hivern, passant per les tempestes d’estiu i el dansar de les fulles seques a la tardor.

L’Orquestra Camerata XXI estarà acompanyada a l’escenari per la violinista Maria Florea i la il·lustradora reusenca Alina Ballester, qui interactuarà amb l’orquestra en directe dibuixant les diferents escenes de cada estació al ritme de la música.

Així, aquesta proposta interdisciplinar posa el focus en el caràcter i les emocions que desprenen aquestes obres icòniques.  És també gràcies a elles que en el segle XXI encara sortim d’un concert tararejant melodies tan antigues i que no sabem ni on hem après.

El concert tindrà lloc al Teatre Fortuny el dissabte 25 de febrer a les 20.30. Les entrades ja están a la venta a través de la pàgina web del teatre.