Història

La Fundació del Teatre Fortuny de Reus neix l’any 1995 amb la voluntat de donar suport a l’activitat del Teatre amb la programació d’activitats extraordinàries i de qualitat que complementin la seva programació habitual. Més d’una vintena de personalitats del món de la cultura i l’empresa formen part del Patronat de la Fundació i una quinzena d’empreses de diferents sectors econòmics formen part dels Membres d’Honor i Membres Col·laboradors.

Durant els seus 25 anys d’història,  alguns esdeveniments musicals de primer ordre han passat a formar part de l’activitat de la Fundació:

Premi internacional de dansa Roseta Mauri

El Premi Internacional de Dansa Roseta Mauri va ser impulsat per la Fundació l’any 2002 amb l’objectiu d’homenatjar la ballarina d’origen reusenc Roseta Mauri (1850-1923) que va formar part del cos de ball del Gran Teatre del Liceu de Barcelona i va acabar esdevenint la primera ballarina de l’Òpera de París. Pel seu caràcter i personalitat, va ser font d’inspiració de nombrosos artistes de l’època, entre ells Degas, Monet i Renoir.

El Premi es convoca bianualment i duu 9 edicions. El 2022 el Premi commemorarà el seu 10è aniversari. El Premi ofereix la possibilitat
de descobrir el talent de nous ballarins i impulsar la seva carrera artística. És el premi
de dansa més ben dotat econòmicament de tot l’Estat Espanyol.

Arxiu de la Fundació

Des de la seva inauguració l’any 2004, l’arxiu documental de la Fundació del Teatre Fortuny ha esdevingut un projecte únic en la recuperació, catalogació, manteniment i conservació d’un fons històric del Teatre únic que comprèn els manuscrits, els cartells, les fotografies i els enregistraments musicals i videogràfics, des de finals del s.XIX fins als nostres dies.

Des de la Fundació es du a terme una tasca permanent de posada al dia i s’atenen les visites i les consultes de l’arxiu. La voluntat és que ben aviat se’n puguin anar fent exposicions itinerants per posar a l’abast de tothom un patrimoni cultural i musical únic.

Plaça Prim, nº 4 Planta 2
43201 Reus (Tarragona)