Gala Roseta Mauri

22 octubre 2022

Per celebrar la desena edició del Premi Internacional de Dansa Roseta Mauri, enguany tornen a ballar al Teatre Fortuny ballarins que van ser finalistes i premiats al concurs. Fundat el 2002, per iniciativa de la Fundació Privada Teatre Fortuny i la col·laboració del Teatre Fortuny, pel Premi Internacional de dansa Roseta Mauri hi han passat 285 concursants, de 21 nacionalitats diferents.
Durant 20 anys el concurs ha donat impuls a la carrera artística de moltes joves ballarines i ballarins, com els artistes convidats a la gala que actualment ballen en companyies prestigioses d’arreu d’Europa. Com és habitual, a la gala també participen els tres guanyadors de l’edició d’enguany, que tornaran a interpretar les variacions clàssiques i contemporànies que van presentar en la competició. I per la seva banda, els ballarins convidats i les seves parelles de ball ens oferiran peces de repertori neoclàssic de coreògrafs com Christian Spuck. A més també podrem gaudir del talent coreogràfic dels mateixos intèrprets com és el cas d’Aleix Mañé i Miquel Martínez.
X Premi
de Dansa
Roseta MauriEl Premi Internacional de Dansa Roseta Mauri, que es celebra des del 2002, neix amb la idea de donar la oportunitat per fer conèixer el talent de joves ballarins i donar una impuls a la seva carrera artística. Es tracta d’un premi internacional i el concurs més ben dotat econòmicament de l’Estat Espanyol.

La Fundació del Teatre Fortuny amb la col·laboració del Teatre Fortuny de Reus convoca bianualment aquest premi que amb quinze anys de trajectòria i nou edicions realitzades han convertit el Teatre Fortuny en un escenari d’oportunitats. Guanyadors i finalistes de passades edicions han aconseguit les seves metes: ballar en companyies internacionals de prestigi. Aquest concurs va dirigit a ballarins i ballarines de totes de les nacionalitats amb edat compresa entre 16 i 21 anys (2006 – 2001), complerts durant l’any 2022.

Pàgina web del Premi Internacional de Dansa Roseta Mauri

Plaça Prim, nº 4 Planta 2